Usługi

Family Dental Club

Oferta naszego gabinetu jest skierowana do pacjentów w każdym przedziale wiekowym. Nasze usługi świadczone są na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem najnowocześniejszych materiałów i urządzeń dostępnych na rynku stomatologicznym. W razie konieczności szczegółowej diagnozy, wykonujemy w gabinecie cyfrowe zdjęcia rentgenowskie.

Profilaktyka to działania skierowane w celu zapobiegania próchnicy, chorobom przyzębia oraz innym chorobom zębów i jamy ustnej. W zakresie profilaktyki stomatologicznej proponujemy Państwu:

• Instruktaż higieny jamy ustnej
  • Usuwanie kamienia- scaling
  • Fluoryzacja
  • Piaskowanie
  • Lakowanie i lakierowanie zębów

Etiologia chorób przyzębia jest bardzo złożona. Główną przyczyną chorób dziąseł i tkanek głębiej położonych jest nieprawidłowa higiena jamy ustnej. W ten sposób powstaje płytka bakteryjna i kamień nazębny. Zalegający kamień nazębny prowadzi do paradontozy i utraty zębów. Regularne zabiegi takie jak scaling, piaskowanie, a w razie potrzeby kiretaż, mogą zatrzymać rozwój procesów chorobowych.

Scaling przy użyciu skalera ultradźwiękowego jest zabiegiem, dzięki któremu pozbędziemy się kamienia nad – i poddziąsłowego. Oprócz kamienia, na zębach obecne są przebarwienia spowodowane dymem nikotynowym, kawą czy herbatą. W takich przypadkach musimy zastosować piaskowanie zębów.

Mamy do dyspozycji wysokiej jakości piaskarki NSK, a dzięki unitom wyposażonym w systemy ssące, rozpylający się pod dużym ciśnieniem proszek jest usuwany, co daje duży komfort pacjentom. Kiretaż to zabieg wykonywany w znieczuleniu, który ma na celu usunięcie kamienia z powierzchni korzenia zęba.

Stomatologia zachowawcza to dziedzina stomatologii zajmująca się zapobieganiem i leczeniem najbardziej rozpowszechnionej choroby na świecie jaką jest próchnica zębów.

W ramach stomatologii zachowawczej proponujemy Państwu:

• wypełnienia ubytków w zębach mlecznych i stałych
  • wymianę starych wypełnień na nowe
  • odbudowę złamanych bądź  startych zębów

Leczenie kanałowe nie boli… Zabieg leczenia kanałowego wykonywany jest w znieczuleniu, zatem jest w pełni bezbolesny. Gdy próchnica jest na tyle zaawansowana, że przeradza się w zapalenie zaatakowanych struktur, jedyną metodą na uniknięcie ekstrakcji jest właśnie leczenie kanałowe  Polega ono na usunięciu zainfekowanej miazgi z komory i kanałów korzeniowych zęba oraz mechanicznym i chemicznym opracowaniu kanałów jak również szczelnym ich wypełnieniu.

Specjalnego podejścia w leczeniu wymagają najmłodsi pacjenci. Realizowana przez nas stomatologia dziecięca ma na celu stworzenie im przyjaznych warunków, aby jak najwcześniej wykształciły się u nich prawidłowe nawyki dbania o higienę jamy ustnej. Naszych najmłodszych pacjentów zapraszamy na wizyty adaptacyjne podczas których zapoznają się z gabinetem i personelem. Opowiadamy wtedy obrazowo, na czym polega leczenie. Leczenie dzieci w naszym gabinecie przebiega bezstresowo, jeżeli jest taka potrzeba stosujemy znieczulenia, poprzedzone znieczuleniem dziąsła owocowym żelem.

Jej celem jest odtworzenie odpowiednich funkcji zgryzowych za pomocą uzupełnień stałych bądź ruchomych.

Do uzupełnień stałych zaliczamy:

• korony
  • mosty
  • licówki
  • wkłady koronowo – korzeniowe
  • inlay
  • onlay

Uzupełnienia ruchome to:

• protezy całkowite
  • protezy częściowe
  • protezy szkieletowe

W zakresie chirurgii stomatologicznej proponujemy Państwu:

• ekstrakcje zębów mlecznych i stałych
  • dłutowanie zębów
  • leczenie ropni

To dziedzina stomatologii skupiająca się na nieprawidłowościach w zakresie przyzębia, czyli wszelkich tkanek zapewniających zębom stabilność. Zajmuje się ona leczeniem chorób przyzębia, w tym stanów zapalnych jamy ustnej, paradontozy, zaników kostnych przez instruktaż higieny jamy ustnej, scaling i kiretaż. Wśród często występujących objawów można wymienić między innymi krwawienie z dziąseł, długotrwałe utrzymywanie się niemiłego zapachu z ust czy rozchwianie zębów. Leczenie periodontologiczne to proces długotrwały, wymagający od pacjenta pełnej współpracy ze stomatologiem czy higienistką stomatologiczną.

Przebarwienia i ciemniejszy odcień zębów pojawiające się wraz z wiekiem to często skutek palenia papierosów, picia napojów barwiących, spożywanie pewnych pokarmów, czy przyjmowanie niektórych leków. Aby poprawić wygląd uśmiechu często korzysta się zatem z zabiegów wybielania. W niektórych przypadkach jednak zabieg ten jest niewskazany lub niemożliwy. Przeciwwskazania do wykonania zabiegu wybielania zębów :

• próchnica
  • choroby przyzębia
  • paradontoza
  • nadwrażliwość zębów
  • odsłonięte korzenie zębowe
  • ciąża i karmienie piersią
  • alergie na środki zawarte w żelu wybielającym
  • stan zapalny w jamie ustnej
  • noszenie aparatu ortodontycznego
  • wiek ( zabiegu nie wykonuje się u osób poniżej 16 rż.)

Pierwszym krokiem jaki trzeba wykonać przed zabiegiem wybielania jest zebranie wywiadu oraz badanie jamy ustnej, by wyeliminować ewentualne przeciwwskazania. Następnie należy wykonać higienizację, czyli scaling i piaskowanie. Wykonuje się ją na kilka dni przed kuracją wybielająca, po czym dobiera się odpowiednią metodę wybielania.